Tekil Mesaj gösterimi
Alt 4. December 2012, 10:57 AM   #6 (permalink)
ULAGA
Tekniker
 
ULAGA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2007
Mesajlar: 448
Standart ### Örnek Bir Yazılım

### Örnek Bir Yazılım


Uzun bir aradan sonra tekrardan yeni bir konu hazırladım.
Bu konuda çok basit bir konsol uygulaması geliştireceğiz.
Öncelikle File menüsünden New Project'i seçin.
Aşağıdaki pencere çıkacaktır karşınıza bu pencereden Console Application'ı seçip OK düğmesine basın.




Yeni bir konsol uygulaması hazırlanmış bir şekilde açılacaktır.
Aşağıdaki ekran görüntüsü üzerinde genel bir inceleme yapabiliriz.




C# programlama dili C dilinin torunu olduğu için yazım kuralları C ile nerdeyse aynıdır.
Program yazılırken belirli bir kurala uyulması gereklidir.

1 numaralı bölümdeki 'using' kelimesi bir yönergedir (direktif).
(Not: Ayrıca C# dilinde 'using' ifadesi (statement-deyim) de vardır. O daha sonraki konularda ele alınabilir.)
Bu direktif iki farklı amaç için kullanılır.
Birincisi yukarıdaki örneğimizdeki gibi başka bir kütüphaneyi yazdığımız programa dahil etmek içindir.
İkincisi ise herhangi bir türe ya da alan adına (namespace) takma ad vermek içindir:
using Multiple = Libraries.Math.Multiple; gibi.
Böylelikle çarpma işlemine ulaşmak için her seferinde uzunca 'Libraries.Math.Multiple' yazmak yerine sadece Multiple yazmış olacağız.

2 numaralı bölümdeki 'namespace' (alan adı) anahtarı (keyword) yazılım projemizin en üst erişim noktasıdır.
Bir projedeki bir ya da birden fazla sınıfı (class) aynı çatı altında toplamak için bu alan adı anahtarı kullanılır.
Projemizde birden fazla alan adı bulunabilir.
Alan adlarını içerisinde bir çok sınıf barındıran bir kütüphane ya da bir küme olarak da düşünebiliriz.
Bu alan adları sayesinde projemizi daha kolay yönetebiliriz ve sınıflarımıza rahatça erişebiliriz.
Bu konuda alan adlarına ayrıntılı bir şekilde girmek istemiyorum.
Sınıflar (Class) bölümünde ayrıntılı bir şekilde anlatılacaktır.

3 numaralı bölümdeki 'class' (sınıf) anahtarı C# dilinin en temel anahtar kelimelerinden birisidir.
Sınıflar programımızdaki değişkenleri metodları ve alt sınıfları bir arada tutmaya yarar.
Sınıflar sayesinde yazdığımız program çok daha düzenli olur.
OOP'un (Object Oriented Programming-Nesne Yönelimli Programlama) temelini oluşturur.
Sınıflar konusunda ayrıntılı bir şekilde üzerinde duracağız bu konunun.

4 numaralı bölümdeki 'Main' metodu ise C dilinden kalma standart temel bir metodtur.
Bu metod Windows uygulamarı dahil bütün uygulamalarda olmak zorundadır.

Şimdi küçük bir konsol uygulaması yazalım.
Yazdığım program üzerinde fazla durmayacağım.
Elektronikte bildiğimiz Flip-Flop devresini andıran basit bir program olacak.


Kod:
static void Main(string[] args)
        {
			while (true)
			{
				Console.SetCursorPosition(1 1);
				Console.Write(" ");
				Console.SetCursorPosition(4 1);
				Console.Write("O");
				Thread.Sleep(500);
				Console.SetCursorPosition(1 1);
				Console.Write("O");
				Console.SetCursorPosition(4 1);
				Console.Write(" ");
				Thread.Sleep(500);
			}
        }


Şimdi programımızı çalıştırmak için menüden Debug>Start Debugging ya da F5 tuşuna basıyoruz.
Program çıktısı aşağıdaki gibi olacaktır.




Tabi yukarıdaki ekranda çok belli olmadı Flip-Flop olduğu.
Ancak kendiniz denediğinizde göreceksiniz.

Bu konumuzun da sonuna geldik.
Aklında soru olan konu hakkında önerisi olan ya da konuda yanlış bir bilgi gören var ise;
Bu konunun şamata bölümüne mesajını iletebilir.

Uzun süredir kursa bakamıyordum yoğunluktan dolayı.
Bilirsiniz ki geçim şartları zordur.
O yüzden iş hayatımdaki işleri yetiştirmek çabasıyla bu kurstan uzak kaldım belli bir süreliğine.
Umarım yine uzak kalmadan konulara devam ederiz...
ULAGA isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla