AMD* yaptığı bir açıklamada OpenGL® ES 2.0 uyumluluk sertifikası alan ilk üç boyutlu grafik teknolojisi sağlayıcısı olarak taşınabilir grafik endüstrisinde bir kilometre taşına ulaştığını duyurdu.* AMD işlemcilerine eklenecek olan AMD OpenGL ES 2.0 taşınabilir grafik teknolojisi Microsoft® Xbox 360(TM) oyun konsoluna güç veren AMD Birleşik Gölgeleme Mimarisi'ne (Unified Shader Architecture) dayalıdır.
Sektör tarafından geliştirilen bir uygulama programlama arabirimi (API) olan OpenGL ES 2.0 çok çeşitli tüketici elektroniği cihazlar için üç boyutlu grafiklerin hızla işlenebilmesini sağlıyor.* Taşınabilir cihaz pazarının önde gelen medya işlemcisi ve grafik çekirdeği sağlayıcılarından biri olan AMD cihaz üreticileri ve yazılım geliştiricilerden kurulu bir ekosistem içinde çalışarak tam anlamıyla sürükleyici taşınabilir cihaz içeriği oluşturan yenilikçi teknoloji çözümleri üretiyor.* Şirket OpenGL ES 2.0 API'nin ilk ve ateşli savunucularından biri oldu.
"Khronos Grubu'ndan OpenGL ES 2.0 sertifikasyonu alan ilk teknoloji sağlayıcısı olmaktan çok memnunuz" diyen AMD Taşınabilir Cihaz Birimi Tasarım Direktörü Mikko Saari şöyle devam etti: "Bu taşınabilir oyun ekosistemini geliştirip besleyerek tüketicilere heyecan vermenin yanı sıra OEM müşterilerimize ve taşınabilir oyun çevrelerine rekabet avantajı kazandırmaya yönelik kararlılığımızı vurgulamaktadır."
AMD OpenGL ES 2.0 uygulaması OpenGL ES standardının geliştirilmesi tanıtılması ve sertifikasyonundan sorumlu olan bağımsız sektör konsorsiyumu Khronos Grubu'nun onayını almak için önemli zorunlu özellikleri bünyesinde barındırırken çok kapsamlı ve ayrıntılı testlerden de geçti.
"AMD'yi OpenGL ES 2.0 uygulamasıyla sertifika alan ilk kuruluş olduğundan ötürü kutluyoruz" diyen Khronos Grubu Başkanı Neil Trevett şöyle söyledi: "OpenGL ES 2.0 gömülü sistemlerde tam programlanabilir üç boyutlu grafikleri etkin kılıyor.* AMD gibi önde gelen sağlayıcıların da desteğiyle devrim niteliğinde grafiklere sahip olan yeni nesil cihazların geliştirilmesi nihai olarak da tüketici talebinin artması mümkün olacak."
Önde gelen yonga seti sağlayıcıları OEM'ler ve uygulama geliştiricilerle yakın temas halinde çalışan AMD taşınabilir eğlence deneyiminde yeni bir dünyanın kapılarını aralamayı hedefliyor.* Standartlara uyumlu bir platform sunan AMD yazılım geliştiricilerin belli bir özellik ve işlev dizisi üzerinden hareket ederek tasarım aşamalarını azaltmalarına görünüşü ve oynanışı harika olan oyunlar tasarlamalarına yardımcı oluyor.
Taşınabilir cihazlara oyun geliştiren önde gelen şirketlerden biri olan Digital Legends Entertainment'ın başkanı Xavier Carrillo-Costa konuyla ilgili şunları söyledi: "Cep telefonu donanımları işletim sistemleri ve ağlar arasındaki büyük farklar nedeniyle tek bir grafik standardımız olması şart.* AMD muhteşem bir grafik ve oyun mimarisi geliştirirken sektördeki liderliğini ve kararlılığını bir kez daha kanıtladı."
AMD OpenGL ES 2.0 uyumluluk testleri AMD Z430 geliştirici setine dayalı olarak yürütüldü.* AMD Z430 OpenGL ES 2.0 grafik teknolojisi Barselona'daki 2008 Mobil Dünya Kongresi'nde tanıtılırken AMD yeni nesil AMD Z460 grafik çekirdeğini de açıkladı.* AMD OpenGL ES 2.0 grafik teknolojileri taşınabilir cihazlardaki oyun deneyiminde devrim yapacak üç boyutlu grafikler için tam programlanabilir gölgeleme modelleri sağlamak üzere tasarlandı.
[Sadece Üyelere Linkler Açıktır.Üye Olun !!!
Tıklayarak Üye Olun !!!]