Adobe Creative Suite 4 ile ilgili haberi geçenlerde yayınlamıştık. Bu paketin içinden çıkacak ve Stonehenge kod adlı
Photoshop CS4 sayesinde GPU üreticileri kullanıcıları GPU'ların sadece oyunlardaki görüntüleri iyileştirmekten ibaret olmadığına ikna edebecekler.
Nvidia geliştirdiği
CUDA mimarisi ile CPU üzerinde çalıştırılabilen her türlü uygulamanın artık
GPU üzerinde de çalıştırılabileceğini duyurmuştu. Render ve diğer hesaplar GPU üzerinden yapıldığında çok daha hızlı gerçekleşiyor. Fakat Nvidia ile ilgili problem insanların kullanmayı istemediği programlarda bunu ispatlamaya çalışmasıydı. Yaygın olarak bilinen bir ürünün yani Adobe Photoshop CS4'un bunu değiştirmesiyle Nvidia da rahat bir nefes alacağa benziyor.*
Adobe görüntülerin yaklaştırılması döndürülmesi 3D objelerin değiştirilmesi ve görüntülenmesi gibi işlerde GPU kullanımının çok daha akıcı bir sonuç verdiğini farketmiş. Düzeltme işlemleri de GPU üzerinden yapılacak.
Photoshop'un ürün müdürü
John Nack CNET News'a verdiği demeçte "GPU'ların sağladığı güç artışına baktığınızda kazanılan döngü sayısının inanılmaz boyutta olduğunu görebilirsiniz. Fiyattaki düşüş ve performanstaki atış çok değerli bir avantaj...Eskiden Photoshop tasarımında kullanıcıların hangi video sürücülerini kullanacaklarını pek önemsemiyorduk çok açık bir entegrasyon sunuyorduk dolayısıyla hemen hemen herşeyle uyumluydu. Şimdi gerçek GPU işleme teknikleri kullanıldığına göre işi biraz daha sıkı tutmamız gerekecek" yorumunu yapıyor.
Adobe Photoshop CS4 uygulamasının tüm özelliklerinde henüz GPU'dan faydalanılmadığını da hatırlatıyor.
Pixel Bender adlı özelliğin son versiyona yetişmediği fakat daha sonra indirilecek bir yama ile kullanıcılara sunulacağı söyleniyor. Bu özellik kullanıcıların kendi özel efektlerini kolayca oluşturmalarını sağlayacak.
Adobe Photoshop CS4 Ekim ayında kullanıcıyla buluşacak.
[Sadece Üyelere Linkler Açıktır.Üye Olun !!!
Tıklayarak Üye Olun !!!]