Geri git   Programlama ve Elektronik > Haberler > RSS Haberleri > Donanım Haberleri
Kayıt ol Yardım Community Bugünki Mesajlar Arama

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 30. July 2008, 11:21 PM   #1 (permalink)
Administrator
 
Nick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2007
Mesajlar: 1
Ampul GPU üzerinden fizik yordamı işe yarıyor


Geçtiğimiz birkaç hafta boyunca Nvidia grafik işlemcilerinde Ageia Physx rutinlerinin çalışmasını sağladıktan sonra 3D Mark'ta aldığı puan patlamasının keyfini çıkartayım derken bir taraftan da eleştirilere hedef oldu. Bazılarına göre* benchmark testinde GPU üzerinde fizik işlemleri çalıştırmanın haince bir davranış. Nvidia buna cevap olarak gayet doğal olarak para harcadığı teknolojiyi kullandığını söylüyor. Diğer taraftan biraz üzeri kapanan bir gerçek var ki; o da GPU üzerinden fizik işlemleri neredeyse gerçek dünyadaki gibi bir oyun deneyimi yaşatıyor.
TechGage'in Unreal Tournament 3 ile yaptığı testte ilginç sonuçlar gözlenmiş. 1680x1050 çözünürlükte GPU hem grafik hem de fizik işlemlerini kolayca gerçekleştirdiği CPU tarafında yapılan fizik hesapları sonucu elde edilen 31 fps hıza karşılık bu şekilde 51 fps elde edildiği söyleniyor. İşin iliginç tarafı; ayrı bir fizik işlemcisinin kullanılması bu hızı en fazla 60 fps'e çıkartıyor. Fakat bu avantaj 2560x1600 gibi daha yüksek çözünürlüklerde (ve maksimum detayda) hem CPU hem de GPU ortalama 30 fps değerleri veriyor yani GPU kullanım amacının hayli üzerinde yükleniyor.
Nvidia daha önce grafik işlemcilerine Physx entegre ederek kullanıcıların fazladan para ödemeden bu avantajdan yararlanabileceğinin altını çizmişti ki sonuç da aynen böyle oldu. 20 inç'ten daha yüksek monitörde oyun oynayanların sayısının hayli az olduğu düşünülürse Nvidia bu yeni işlev sayesinde oldukça iyi bir frame rate ile fizik hesaplamaları sayesinde oyunlarda gerçeğe çok yakın görüntüleri oyun tutkunlarına ulaştırmayı başardı.
Intel'in yakın zamanda yaptırdığı bir piyasa araştırması ise GPU'nun fizik işlemleri için kullanılmasının grafik kalitesinde zorlanmalara yol açacağını söylüyor. Bunda da bir noktaya kadar doğruluk payı var; zira şimdiki nesil veya daha eski ekran kartları ile Unreal Tournament 3'tekinden daha yüksek bir grafik motoru çalıştırılırsa ya da çok yüksek çözünürlüklerde oynamayı denerseniz bu durum başınıza gelebilir.
Bu güne kadar eski ekran kartları ve yeni grafik motorlar arasında belirli bir denge bulunuyordu. Fakat artık GPU üzerinde fizik rutinleri sayesinde en azından oyun meraklıları performans ve ek özellikler arasında istedikleri dengeyi kurma şansına sahip olacaklar.


[Sadece Üyelere Linkler Açıktır.Üye Olun !!! Tıklayarak Üye Olun !!!]
Nick isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
internet üzerinden pic programlama parametre Microcontroller Devreleri 2 22. March 2012 04:57 PM
AMD'ye göre netbook'lar anca ev kullanımında işe yarıyor. Nick Donanım Haberleri 0 16. September 2008 08:05 PM
GPU üzerinden fizik yordamı işe yarıyor Nick Donanım Haberleri 0 9. July 2008 02:41 PM